Dag 3, en våt start og en transportetappe i regn, regn og …..

I natt våknet vi av et kjempe uvær som kom over her. Det regnet, lynte og tordnet mer enn jeg noen gang har opplevd i mitt liv. Inne i den mørke vogna var det et blitzregn uten sidestykke og det regnet og buldret noe voldsom. Det holdt på i flere timer.😩

Vi hadde sovet med takluka litt oppe. Våknet ut på morgenkvisten av at det hadde regnet inn. Det var som sagt ganske heftig regn, så det var kanskje ikke så rart. Det var skikkelig vått, og alle mattene var klissvåte. Vet nesten ikke hvordan jeg skal få tørket alt. Klærne våre var våte og fluenettingen på takluka var skikkelig tung av vann. Ja, dette var gøy…….

Vi lagde oss god frokost før vi måtte begynne å tenke på å dra videre.

Freia koste seg på plassen sin mens vi spiste. Hun elsker å være på tur og stortrives.❤️

Etter frokosten var det bare å pakke sammen. Teppet som ligger ute var blitt skikkelig vått, så det får bare tørke på neste plass. Æsj, så ekkelt. Vi kom oss av gårde kl 1030.

Jeg skal prøve å rangere campingplassene vi skal være på i ferien. 😂Det er ganske mange. Denne som vi har vært på i natt heter Camping am see, Alt. schwerin. Den har veldig fin plassering og Servicehuset er nesten helt nytt. Hyggelig betjening. 7/10 får den. Den får ikke full skår pga. nett tilgang. Det var elendig.😩😩😩

Det bar rett ut på autobanen og der var det sånn passe med trafikk. Det er jo søndag i dag, så trailerene er ikke på veien i dag.👍🏻

I begynnelsen av turen gikk det fint i oppholdsvær. Trafikken fløyt sånn noen lunde, bortsett fra noen steder med veiarbeid. Da var det innsnevring og det ble kø. Vi kjørte også forbi 3 tilfeller i motsatt kjøreretning hvor det hadde vært store ulykker. Håper det gikk bra med dem.🥰

Vi kjørte gjennom Berlin. Der var det masse trafikk selv om det var søndag. Det hadde visst ingen ting å si. Det har ikke skjedd så mye i dag, for vi har sittet i bilen i hele dag. Da ble det bare bilder fra turen vår.😂

Vi har som sagt kjørt gjennom 3 steder med veiarbeid. Da står det sånne skilt i veikanten og teller ned.🤩

Da vi hadde kjørt nesten halve veien så vi foran oss at det var noen veldig mørke skyer.

Da visste vi at det var regn i vente. Vi fulgte med på Windy, en app hvor man kan se hvordan store sky systemer beveger seg. Så da var det bare å stålsette seg på det som kom.😩🤪🤨

Dette systemet beveget seg på skrått oppover, så vi var så heldige å kjøre i det de siste 30 milene. Det er ganske tungt på autobanen. Sikten blir mye dårligere og det er masse regn i veibanen. Jeg som satt på synes det var skikkelig ekkelt.

Kjedelig er det også å kjøre mil etter mil på autobanen, men noen ganger må man bare. Vi skal jo komme oss raskest mulig sørover, så da blir det sånn.

Vi hadde et par stopp på veien hvor vi fylte bensin og Freia fikk røre på seg. Jeg må berømme Freia. Hun sover hele tiden når bilen går, står vi i kø eller det går litt sakte så titter hun opp. Ellers så hører vi ikke noe fra henne. Verdens beste reisehund.🥰😍❤️

Når det kom ut på ettermiddagen så leste jeg på nettsiden til campingen vi skal være på at resepsjonen stengte kl 1800. Det så vi med en gang at vi ikke kom til å rekke. Sendte mail og spurte hva vi skulle gjøre hvis vi kom etter kl 1800. Etter langt om lenge fikk jeg svar at de var oppe til kl 2000. Det var bra, for det hadde ikke gått veldig fort i dag.

Vi kjørte i noen oppholdslommer. Da kunne vi se at det egentlig var et fint område vi kjørte gjennom. Det kommer ikke frem når det er skikkelig grått og trist rundt omkring av regn.

Sola prøvde seg til og med gjennom alle skyene, men den hadde ikke noe å stille opp med.

Det gikk ikke lang tid før det tettet seg igjen med regn. Nå var vi kommet så langt at vi håpet vi fikk rigget oss til før vi møtte det regnet der fremme. Det er lov å håpe.🙏🏻🤞🏻

kl 1830, etter å ha vært på veien siden 1030 sjekket vi inn på Knaus camping i Nürnberg. Vi rakk akkurat og rigge oss til før regnet kom tilbake. Husker tanken jeg hadde når jeg bestilte denne campingen, at hvis det var fint vær og vi kom dit i rimelig tid kunne vi ta toget inn til byen. Nürnberg er jo en by med masse gammel historie, så det hadde vært gøy.

Pga. regn har vi brukt mye lenger tid enn vi tenkte og av den enkle grunn at det regner så det spruter nå, så er ikke det noe tema.

Ruta vi har kjørt i dag. En lang dag i bilen ble det.

Når vi kom frem ble det middag og bare kose oss inne.🥰

I morgen har vi en kort etappe på «bare» 26 mil. Det er faktisk ikke meldt noe bedre vær i morgen. Vi får bare ta det som kommer, men vi er nok spesielt vare på alt dette dårlige været mtp. på ferien vår i fjor. 17 av 21 dager med regn.🤨😩🤣