Dag 7, kjøredag nordover😔

I dag våknet vi atter en gang til sol fra klar himmel. ☀️Det var meldt 31 grader, og det merket vi allerede fra morgenen. Det var ganske varmt tidlig på morgenen. Alt var pakket og klart, så frokosten spiste vi inne.

Utvalget av matvarer og alt er jo mye større her enn hjemme. I dag måtte en ny juice prøves. Den var ganske god, men et glass var nok. Den hadde litt tykk konsistens.

Etter frokost var det bare å pakke sammen og begynne på den lange veien mot nord. Har jo ikke lyst til det i det hele tatt, men har ikke vunnet i lotto enda, så da blir det sånn. Vi har lagt opp til en litt roligere tur nordover enn vi bruker, så vi er ikke helt ferdig på turen vår enda.🤩👍🏻

Dette var temperaturen når vi pakket sammen kl 1100. Vi var gjennomvåte etter å ha holdt på med alt som skal gjøres før vi kan sette oss i bilen og dra.😅

Da var siste sjekk tatt og vi var klare. Det var flere som reiste i dag, og nå var det ikke så veldig mange igjen her. Det kommer nok noen i ettermiddag, for det har det gjort hver dag, men fullt tror jeg ikke det blir.

Mange som dro samtidig med oss.😎

Så var vi på vei. Det er 9 mil å kjøre fra campingen i Lübeck og opp til Puttgarden der fergen går fra. Det var tidvis litt kø, men ellers gikk det ganske greit oppover.👍🏻

Så var det bare å kjøpe billett og stille seg i kø. Det var ikke mange som skulle med ferge i dag, men det var ganske mange trailere.

2400 kr for vår 10 meter ekvipasje.😳😎

Så begynte påkjøring og vi var sist som skulle på i underetasjen på denne båten.

Vi så jo at det var fullt der men ingen ting skjedde. I hvertfall ikke med en gang. Så fikk vi beskjed om å rygge. Det var ikke plass til oss her. Så da måtte vi rygge helt tilbake og så fikk vi kjøre på i overetasjen. Bobilen foran oss måtte også rygge tilbake. Her var det helt feilberegning av disse mannskapene.🙃😅

Turen over tar 45 minutter. Så vi fant oss en plass og bare tok livet med ro hele overfarten.😂😂😂

Vi satt rett ved Tax-free, så Freia og jeg pynta oss litt.😂😅🤩🥰

Da vi kom over til Danmark så var det storkontroll av politiet. Det var saktegående kø og mange ble stoppet. Ikke vi.👍🏻

Så var det 15 laaange kjedelige mil gjennom Danmark.🫣😅

Været hadde vi tatt med oss fra Tyskland. Vi hadde tenkt å kjøre til rasteplassen vi sov på nedovertur, og overnatte der. Vi fant ut at vi ville komme dit relativt tidlig, og der er det ikke så mye å finne på. Vi søkte opp hvor det var campingplasser i nærheten, og fant First Camp i Halmstad. Bestilte på nett.😅👍🏻

Endelig var vi ferdig med den lange veien gjennom Danmark. Når vi kom til Øresundbroen så vi en helt utbrent bil stod på en redningsbil. Det kom ingen biler ut fra tunellen heller. Når vi kom ut på andre siden av tunellen var trafikken stoppet der. De hadde stått der en stund for alle var ute av bilene sine. Broen var stengt i sørgående retning. Vi fikk kjøre.

Vi tok middagen langs veien for jeg hadde ikke noe å lage til middag. Ikke gadd jeg styre med å få ta i noe heller. Så da ble det et kombinert bensin stopp og Mc Donalds stopp når vi kom litt opp i Sverige.😅👍🏻

Det enkle er ofte det beste.😂

Hallandsåsen langt der fremme

Så vi svingte av til Halmstad og campingen ligger helt nede ved sjøen. Vi kjørte og kjørte, men kom frem til slutt. Resepsjonen hadde stengt, men jeg hadde fått tilsendt kode til en kodeboks for å hente ut kort til bom og toaletter. Jeg hadde bestilt plass 411 og det var ikke bare, bare å finne uten kart. Denne campingplassen var megastor.😳😅

Vi måtte lete litt før vi fant plassen vår. Da endte turen vår her i dag etter å ha kjørt 45 mil fra Lübeck.

Det var mye ledige plasser her også, så vi hadde ingen nære naboer.👍🏻

Sola skulle gå ned 2010, så vi tenkte vi skulle gå ned til sjøen for å se på solnedgangen. Her var det jo tilkommet noen skyer, så det var ikke så mye å se innen vi kom dit ned.😂

På plassen her så kryr det av harepuser. Det er veldig mange over alt.🥰

Her var det også mange fine turstier.👍🏻

Det dukket opp en kjempe stor strand her. Fin var den også, men det ble ikke noe bading nei.😂

Måtte kjenne på vannet. Det var sånn passe kaldt. Jeg hadde ikke duppet hele kroppen i det, nei.😂

Freia måtte pent vente oppe på planken. Ville ikke at hun skulle bli full av sand.😅

Så gikk vi «hjem» igjen og det ble kveld.