Dag 6, og ut på tur på landsbygda

Nok en dag med fantastisk vær å våkne til. Sola skinte fra blå himmel og det var ganske varmt fra morgenen av. Frokosten ble inntatt inne faktisk, vet ikke helt hvorfor, men det var lettere.😂

Man ser mye rart på campingplasser. Det er jo utrolig hva folk bor i. Her var det en type sykebil eller gravferdsbil som var bygget om til bobil. Fin farge var det på den også, og den kunne heve taket.

Planen for dagen i dag var egentlig ikke så veldig mye. Hadde kikket meg ut noen slott på Google Maps som vi ville dra å se på. Det var ikke så aller verst langt å kjøre heller. Så ved 1100 tiden dro vi ut på tur.🤩

Utenfor autobanen så er det veldig ofte man kjører gjennom sånne alleer. Det er det veldig mye av.👍🏻

Første stedet vi besøkte var et slott som het Altes Gusthaus Gross Swansee. Stedet ble nå brukt til hotell. Det er mye de kaller for slott her i Tyskland, men mye av det er ikke sånn som jeg tenker på slott. Fint var det her.🤩👍🏻

I oppkjørselen var det store epletrær og pæretrær.

Det lå vakkert til ved en liten dam og vannfontene. Det var så fredfylt og stille her.🥰

Nei, de var ikke våre😂😂😂

Synes det er så sjelden at man ser noe annet enn hvite vannliljer.🤩

Og ja, det ble mye bilder på dette vakre stedet.

Slottet var like pent på baksiden og det hadde en stor grønn hage. Herfra gikk det gangsti ned til en fantastisk strand.🤩

Vet ikke hvor deilig vannet er, for dette er jo Østersjøen.😅☀️

Ble ingen bading på oss i dag.

Freia synes det var veldig varmt i dag. 30 varmegrader og en tykk pelskåpe, det er ikke godt. Vi var i skyggen så mye som vi kunne, og det hjalp litt. Vann hadde vi også med oss.👍🏻😃

3 nøtter til Askepott, som ikke er helt modne enda.

Da vi hadde kikket oss ferdig her, kjørte vi til neste slott. Det synes jeg heller ikke var riktig for betegnelsen slott, men hva vet vel jeg? Heller et gods. Her måtte vi parkere et stykke i fra og gå gjennom en lang alleè.👍🏻

Her var det også en diger mais åker.🤩

Dette var slott Bothmer. Slottet er bygget mellom 1726 til 1732, så ganske gammelt. Det var kjempe stort, dette er bare hovedbyggningen.

Her passet det med å sette seg litt ned i skyggen og ta en is.🤩👍🏻☀️🍦🍧

Dette var også et veldig vakkert sted, så da blir det mye bilder av det meste.😅

Etter vi var ferdige her skulle vi kjøre helt ut til kysten for å se på klippene. Vi stilte inn GPS, og kjørte av gårde. Det skulle ikke være så langt.

Da vi kom ut til kysten her tror jeg vi kom til et mega badeferie sted. Det var en skikkelig lang strand med masse hoteller og enormt mye folk. Skikkelig «syden»stemning. Hadde ikke den villeste fantasi om at det var noe sånt her midt ute på landsbygda.😃😂

Vi kjørte videre etter gps og havnet inn på en sykkelsti som ikke var lov for biler. Da var det bare å snu. Prøvde å kjøre inn fra andre siden, men det samme skjedde her. Stengt ved bom og bare for syklister. Fikk knipset et par bilder i fart når vi kjørte forbi stranda.😂

Vi ga opp og prøve å komme ut på der. Det var stengt over alt. Klokka hadde blitt langt på ettermiddag og vi måtte rekke marsipanbutikken Niederegger i Lübeck også. Må alltid ha med marsipan herfra når vi har vært her. Jeg som ikke er spesielt glad i marsipan, liker denne. Så da vendte vi nesa hjemover.🤩

På autobanen hjem i dag ble det satt nye fartsrekorder. Nå vet vi hvor fort bilen vår kan gå……..😳🙃🤣😅🫣😂

Så dukket Lübek opp. Vi har vært her flere ganger før, så vi visste hvor vi skulle parkere.👍🏻

Vet ikke helt hva dette betyr jeg.😳🤣

Masse folk i gatene i Lübek.

Freia venter på pappa som er inne for å se hva han skal ha av marsipan.🥰

Her får man marsipan i alle former og fasonger. Likevel er det den Orginale som er den beste.

Vi har «gjort» Lübek før, så vi brukte ikke tid på å gå rundt der nå. Uansett så var det så varmt, at det hadde ikke vært noe godt for Freia. Vi skulle innom butikken også, for vi skal jo begynne på den kjedelig hjemveien i morgen. (Vil ikke). Vi skal ikke rett hjem da, vi har et par stopp på veien. Det er bra. Så det er noen ting i butikken vi skal kjøpe med oss hjem.🫣

Da vi kom til butikken satt jeg i bilen mens Frank var inne og handlet. Det var underholdning. Det var en mann som skulle frakte en ølkasse bak på en sykkel. Det gikk ikke helt som det skulle.😂😂🤣🤣

Vel hjemme så var det godt å sette seg ned å slappe av litt. Det var så varmt inne i den vogna når vi kom hjem, så det var bare å ta det med ro i skyggen ute.

Noen ville ta det med ro i sola.☀️☀️☀️

Middagen spiste vi ute. Det var deilig. I dag ble Nachos på omnia.👍🏻

Etter middagen pakket vi sammen utemøbler og pakket bilen. Det slår seg ganske mye om natta her, så slipper vi å pakke sammen våte ting.

Plutselig kom det en varmluftsballong svevende over hodet på oss.🤩😅

Så kom kvelden og da var det bare å krype inn. Det blir så mørkt her når sola går ned, så da er det umulig å se noe ute. Så da blir det innekos.🥰

Sånn er tilstanden fra «bloggehjørnet»🤣🤣🤣

Vi har igjen hatt en helt fantastisk dag i sol og fint vær. Hatt mange fine opplevelser. Disse dagene i Lübck og omegn har vært så fine. Vi har kost oss fra morgen til kveld og bare nytt livet. Det har gjort godt. På disse dagene føler vi at vi har sett og opplevd masse.❤️❤️❤️🇩🇪🇩🇪🇩🇪

Så i morgen begynner veien nordover. Den turen skal deles opp, så vi kommer ikke hjem før søndag.