Dag 2. Kjørt fra Susedalen rasteplass, tatt ferge og endt opp i Lübeck.

Etter en god natt søvn våknet vi ganske tidlig i dag. Det var vel sikkert fordi vi visste vi hadde noen mil vi skulle kjøre. Ute var det fin temperatur og sola skinte litt innimellom skyer. Vinden fra i går var helt borte. Freia og jeg gikk oss en morgentur, mens Frank reide opp senga. Grei arbeidsfordeling.👍🏻

Det var ikke så mange som hadde overnattet her i natt. Den bobilen som stod her sammen med oss var også fra Norge. Hørte det var noen innom i løpet av natta, men de dro igjen.

Vi var interessert i å komme oss av gårde så fort som mulig. Campingen vi skulle på ville vi skulle være der før 1730, det burde være god margin, men greit å ha litt tid. Vet aldri hva som skjer på veien.😅😳

Vi måtte ta oss tid til frokost. Selv om det ble en veldig enkel en. Papp fungerer greit på gjennomreise.👍🏻

Var på veien ved 0900 tiden. Ute var det blitt sol fra klar himmel, men det endret seg litt etter som vi kjørte. Det ble ikke under noen omstendigheter sånt vær vi kjørte gjennom i går.

Den sagnomsuste Hallandsåsen.😂😂

To som er klare for 43 mil og ferie.🤩😂👍🏻

Første milepel for dagen. Øresundbroen. Her har vi årsabonnement for det lønner seg selv om du bare kjører en tur/retur gjennom her. Det blir nesten over halv pris. Når det nå ble en tur til over her samme år, da blir det veldig lønnsomt.👍🏻

Og plutselig var vi i Danmark. Herfra er det 15 mil til fergen i Rødbyhavn, og jeg tror det er de kjedeligste 15 mil som finnes. Det er ingen ting å se på, absolutt ingen ting.😳🇩🇰

Det er alltid en bro vi skal over. Ingen fare for vind her da.😂

Noen mil før Rødbyhavn var veien stengt pga. veiarbeid. Vi ble geleidet ut på en lang omvei. 20 minutters omvei ble det. Ut på landsbygda.

Endelig fremme ved ferga. Det var ikke så mange som skulle kjøre ferge nå. Sesongen er nok helt klart over. Det var mange tyskere og en del nedelendere som sikkert skulle hjem.👍🏻

Vi var ved Rødbyhavn kl 1255 og neste ferge skulle gå kl 1315. Så det ble ikke lenge å vente heller.

Litt kø for å kjøpe billett, men det gikk greit. Når vi kjøpte billett så var det bare å smile pent å betale. Synes det er ganske dyrt for vår 10 m lange ekvipasje.😳😂

Kjørte på nesten med en gang. Freia rakk akkurat en tissetur før båtturen.

Båtturen tar 45 minutter, så det er ikke så mye man rekker. Vi spiste lunsj.👍🏻

Snille Freia. Verdens beste reisehund. Hun er så grei å ha med å gjøre.❤️❤️❤️

Fra Puttgarden til campingen i Lübeck er det ca 9 mil. Egentlig ikke langt i det hele tatt. Når man kjører av fergen her i Puttgarden så står man i kø ganske lenge, så her var det bare å ta tiden til hjelp. Ute var det sol og 28 varmegrader. Vi fikk nesten helt sjokk. Vi hadde ikke sett for oss at det skulle være så varmt.😅

Køen gikk så sakte at det ble tid til litt bilder ut av vinduet.😂🇩🇪

Vi var fremme ved 1600 tiden og fikk sjekket inn raskt og greit. Vi var litt overrasket over hvor mye mennesker det var her. Vi hadde snakket om det i bilen at vi lurte på hvor mye belegg det var så sent på sesongen. Her var det så og si fullt.😳😅

Vi fikk oss en fin hjørneplass, og rigget oss raskt og effektivt til. Det var skikkelig sommertemperatur, så det var bare å skifte til mindre klær med en gang. Det var helt fantastisk å bare sitte å slappe av i skyggen.👍🏻🤩🇩🇪

Etter all den kjøringen så var det godt å bare sitte å gjøre ingen ting. Vi måtte en tur i butikken før den stengte. Jeg hadde nesten ikke tatt med noe pålegg, så vi måtte ut å handle litt.

Når vi kom ned i byen så tror jeg Frank har holdt noe skjult for meg. Han hadde kanskje en annen agenda med å dra hit.😂😂😂😂😂😂😂😂

Ut på kvelden når det ikke var riktig så varmt så lagde vi oss en enkel middag. Det var deilig å sitte ute å spise. Nå koste vi oss veldig. Tortelini i fløtesaus, det er egentlig ganske godt.🤩👍🏻

Resten av kvelden gikk med til bare å gjøre ingen ting. Det ble en liten tur med Freia i nærområdet. Hun synes det er veldig varmt, for hun har så mye pels. Og den er veldig tykk. Godt det er litt bris i lufta.

I løpet av kvelden har det strømmet til med folk her, så nå tror jeg det er helt fullt. Det er 3 nordmenn til her som også er på tur.🇳🇴🇳🇴🇳🇴

Vi har hatt en fin første dag i Tyskland og har kommet tilbake til sommeren. Det var deilig. I morgen skal vi ut på eventyr og håper vi får oppleve mye fint. Vi gleder oss.🤩👍🏻🇩🇪🚙