Helgetur til Daftø med barnebarn og tivolibesøk

Denne helgen har vært planlagt lenge. Brage skulle være med oss på tur til Daftø resort i Sverige. Her har de også det som heter Daftøland, en fornøyelsespark tilpasset små barn. Den er bare oppe i skoleferien, så tidlig i vår bestilte vi plass.👍

Endelig var helgen kommet, og selv om været ikke var det beste den dagen vi dro, så skulle det bli ganske bra resten av helgen.🤞🏻☀️

Vi kom oss av gårde ved 1700 tiden. Da var det et sånt forferdelig vær og vi kjørte i regn hele veien. Vi hadde en liten stopp i Strømstad, for vi måtte jo handle litt lørdagsgodteri.😂

Derfra dro vi rett til Daftø og sjekket inn. Når jeg bestilte tidlig i vår hadde jeg bestilt en spesiell plass og betalt for det. Når vi kom nå, og sjekket inn så var det ikke den vi fikk. Det viste seg at plassen vi fikk, den var helt grei og faktisk større enn den vi hadde bestilt, så vi dvelte ikke så lenge ved det.🤩

Når vi hadde rigget oss til og kommet oss inn så ble det enkel middag på bordet. Stekte grillpølser i panna. Her var det middag på minste mann sine premisser.😍

Etter middag så var det plass i magen til å smake på «lørdagsgodteriet» Rart det der, alltid plass til godteri.😂

Vi kunne jo ikke sitte bare inne å spise godteri. Det hadde sluttet å regne, så vi tok oss en tur ut på kvelden for å se etter noen sjørøvere. Det skulle det visst finnes her. I hvertfall figurer av dem.🏴‍☠️

Den første vi fant var litt skummel til å begynne med, men Brage turte og holde han i kroken.

I minigolf løypa var det mye rart å se på.

Her på Daftø er det også badebasseng.

Gutta boys. Bestefar står vel å forteller noen skrøner igjen.😂😂

Det var mye rart å se og Brage synes ikke det var skummelt så lenge vi forsikret og ble enig om at det ikke var på ekte.😂

Dette var vel den skumleste sjørøveren vi så på hele turen.😂🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️

Det var greit å sitte å ta bilde hvis bestefar var med også.

Klokka var blitt mye og små sjørøvere måtte hjem å sove.😴😴😴

LØRDAG

I dag våknet vi til ganske greit vær. Det skulle lette litt mer utover dagen. Vi spiste en god frokost og bare koste oss lenge ved frokostbordet.🤩😍😁

Og etterpå var det tid for litt «tv titting» med bestefar. I dag skulle vi i Daftøland og det åpnet kl 1100. Vi gjorde oss klare og gikk bort så vi var der rett over 1100. Det var ganske mye folk. Vi har vært på Daftø camping mange ganger, men tydeligvis ikke i sesong. Har aldri sett denne campingplassen så full.😅

Med en gang vi kom innenfor så var det nok litt overveldende for Brage. Han brukte litt tid til å se og orientere seg. De hadde tømmer renne her, så det var det første vi prøvde. Det kunne vi kjøre alle sammen.🤩😂

Blid gjeng som gleder seg.😍❤️

Sånn så jeg ut etter en tur med tømmer renna. Kliss våt fra topp til tå. Godt det var litt sol inni mellom så jeg fikk tørket opp.😂😂😂

Alt måtte utforskes.

Churros smaker alltid god.😍

Det ble litt køståing i løpet av dagen, men det gikk helt greit.

Gikk ganske fort.😅

Høyt henger de, men sure er de ikke.😂😂😂

Tid for litt forfriskninger. Slush er godt.🤩

Viktig med påfyll av litt mat også.👍🏴‍☠️

Hamburger er det beste som finnes.😁🥰

I løpet av dagen så ble tømmer renna kjørt flest ganger. Det var så gøy.😂😂😂

Like gøy hver gang. Jeg kjørte den to ganger og ble klissvåt 2 ganger.😂😂😂

Vi hadde det kjempe gøy, selv om vi ble våte.🤩😍🏴‍☠️

Alt måtte prøves. Brage koste seg veldig mye og synes det var kjempe gøy.

Vi holdt ut til det bitter end. Så når vi begynte å gå mot utgangen så hadde vi snakket om sukkerspinn en god stund. Vi hadde bare ikke funnet ut hvor de solgte det. Endelig fikk vi øye på hvor det var, så da ble det en stor sukkerspinn til Brage.😍

Så når parken stengte kl 1800 så ruslet vi tilbake til vogna vår. Alle var veldig fornøyde. Vi hadde spist middag i parken så vi trengte ikke lage noe mat. Utpå kvelden så fant mommo ut at vi kunne lage sjokolademuffins til kvelds. Det falt i smak.😍

Etter å ha fått i oss så mye søtsaker så måtte vi ta oss en kveldstur. Brage syklet og vi gikk

Det var en fin solnedgang og vi hadde hatt en helt fantastisk dag. Alle var litt slitne og det var greit at natta kom kl 2200.😴😴😴

SØNDAG

Så var det tid for hjemreise dag. Alltid kjedelig samme hvor man er. Her var det en som hadde behov for å sove i dag og var sist oppe av alle sammen.🥰🥰🥰

Men blid som en sol når han våkner og så var det klart for frokost i pysjen. Koselig det.❤️

Etter frokost gikk det fort. Da pakket vi sammen og skulle dra. Var startklare kl 1100. Brage hjalp bestefar med å få vogna på bilen. Han er den fødte camper.😂😂😂

Da vi skulle sjekke ut, så tror jeg halve Daftø skulle det samme. Makan til kaos har jeg aldri sett før. Har egentlig ikke sett så mange campingvogner og bobiler i vigør samtidig. Mulig det er slutt på noe ferie, vet ikke jeg, ,men det var ikke bare vi som skulle reise hjem i dag.😱😅

Veien hjem gikk greit. Ikke mye trafikk.

Vi stoppet en liten rast ved Råde og når Brage fikk se Mc Donalds, da var han plutselig kjempe sulten. Selv om det ikke var så veldig lenge siden frokost.😂😂😂

Så kjørte vi hjem. Etter mat i magen sovnet Brage og sov resten av veien hjem Godgutten til mommo og bestefar.❤️❤️❤️

Vi har hatt en strålende helg og hatt det så morsomt. Heldig med været var vi også, selv om det har vært det store usikkermomentet i ukene som har vært. Alle var fornøyde både store og små.🤩🥰😁☀️🏴‍☠️