Dag 14, deler av dagen har vi kjørt i et maleri

I dag våknet vi etter en regnfull natt med litt tordenvær fra i går kveld. I dag var det ikke så mye annet en å spise en veldig enkel frokost, pakke og komme seg på veien.😅

Vi hadde overnattet i nærheten av Toblach oppe i de Italienske fjellene Dolomittene. Her er det så vakkert.😍

I dag har jeg tatt så mye bilder ut av vinduet mens vi har kjørt. Det har rett og slett vært nesten som å kjøre i et maleri.😍😍😍🇮🇹🇦🇹

Fjellene i Dolomittene er så spesielle, for de har sånne tagger på seg. Vi var i Dolomittene for et par år siden, og vi er ikke ferdig der for å si det sånn. Der er det også veldig vakkert.🤩

Hele tiden kjørte vi i disse fantastiske omgivelsene.

Over alt hvor det er fine motiver, så står det alltid en heisekran i veien. Det tar aldri feil. Ikke her heller.😂😅

Det var så grønt og frodig over alt. Mange blomster i gresset som også gjorde det så fint.

Plutselig var vi i Østerrike. Vi visste at vi ikke var så langt unna grensen når vi campet i går. Det stemte, det var ikke mange milene.😅

Det var like vakkert å kjøre i Østerrike, så jeg knipset bilder ut av vinduet til den store gullmedalje.

Alle husene har sånne fine blomster i kassene på verandaene sine. Det er så fint, skikkelig frodige og fine blomster.🌸🌺🌷🌼🌻

Sånne kirker var det over alt. De er jo ganske fine der de ligger i terrenget.🤩

Vi kjørte denne veien fordi vi ville se noe mer enn man får hvis man kjører Brennerpasset. Det går kanskje litt raskere, men i antall mil så er det faktisk ikke så veldig forskjell. Det er mye hyggeligere å kjøre her og se vakker natur ut av vinduet.👍🏻

Vi skulle ta veien over Grossglockner. Her kjørte vi for et par år siden, men andre veien. Det er alltid litt annerledes å kjøre den motsatt. Ser alltid noe nytt da.😂

Det var mange motorsyklister som kjørte her også.

Lenger og lenger inn i dalen før det begynner med skikkelig klatring over Grossglockner

Penger skal dem også ha for å kjøre over denne fjellovergangen. 43 euro ble det for oss.🙃

Kjørte mange hårnålsvinger og klatret høyere og høyere.

Fin utsikt bakover også. Ikke mye sikring ut for bratte stup. Det er kanskje en grunn til at veien er stengt om natta. Siste innkjøring er kl 2015.

Ikke et lite stykke Norge, men et lite stykke Østerrike.😍🐄🐮

Vi stoppet på toppen og luftet oss litt. Var inne i vogna for å finne vann til Freia. Der hadde det var hurramegrundt fest i alle svingene oppover. Inni skapet hadde kaffemaskinen hoppet ut av kassen den stod i og lå helt innerst i skapet. Her måtte det litt opprydding til.😅👍🏻😳

Freia stokoste seg i den lille snøen som var igjen oppe på toppen der. Sikkert deilig å avkjøle poter og kjenne på litt kulde igjen.❤️

Her hadde det vært stas og fricampe.😂😂

Det er kjempe fint her oppe på toppen. Mektige fjell alle veier.

Så begynte veien ned på andre siden. Like vakkert der🤩

Mange rare kjøretøy som ferdes langs veiene.😂😂

Så var vi nede på flatmark igjen, nesten hvertfall. Her kommer vi ned i det området som kalles for Tyrol.

Det var mektige fjell rundt oss her også. Vi har kjørt i så mye vakker natur i dag. Skikkelig fint.

Tyrolerhus i Tyrol😍

Så var vi plutselig i Tyskland. Grensa går midt i elva her.🇩🇪🇦🇹

Da tok det ikke lang tid før vi var på den kjedelige autobanen. Den er helt forferdelig å kjøre på. Når det er veiarbeid, eller skjer noe, så blir det evindelige lange køer. Så er de fæle trailerene der.😩

Vi krysset elven Donau på turen i dag.😅

Nå har vi tatt kvelden på en campingplass et lite stykke fra autobanen. Her blir vi til i morgen.👍🏻

Ruta vi har kjørt i dag var en bitteliten omvei, men det var mye vakkert å se på da. Det veier opp synes jeg.🤩😍👍🏻

Én kommentar til “Dag 14, deler av dagen har vi kjørt i et maleri”