Dag 12, fridag og en liten utflukt til kvelds

I dag sov vi lenge og tok det helt med ro. Ute var det veldig varmt og vi hadde bestemt oss for å holde oss i heimen og ta en «fridag». Vi planla en tur inn til gamlebyen av Siena i kveld når sola ikke var så varm. Jeg begynte dagen med en morgentur med Freia. Det var varmt nok det. På veien var den en fin gammel bil som også var på campingtur. Synes den var så fin.🤩

Det har blitt en vane og spise vannmelon til frokosten her i Italia. Den er altså så søt, saftig og god. Mmmm veldig godt.🤩

Til frokost har det også blitt en croissant i ny og ne. Veldig god den også.😂🤩

Når vi spiser frokost så ligger Freia alltid å sover på plassen sin. Da har hun fått morgentur og er helt trygg på at vi ikke har tenkt oss noe sted. Så nuddelig liten voff.❤️

Dagen gikk med til bare å sitte i skyggen og slappe av. Det var deilig det også. Vi har liksom vært i aktivitet hver dag siden vi dro hjemmefra. En hel dag å sitte sånn, det var godt. Dessuten var det så varmt at det hadde ikke vært levelig å dra noe sted i dag.😅

Hadde med Toro pose med muffins, så vi lagde det. Litt kos mens vi satt ute er lov.😍

Dagen gikk, selv om man satt helt stille og ikke gjorde noen ting. Ut på ettermiddagen lagde vi middag før vi skulle dra inn til byen.

Kl 1930 var det såpass grei temperatur at vi dro til gamlebyen i Siena. Vi har bodd i Siena i 5 dager og det er en veldig stor og uoversiktlig by. Mange rundkjøringer og mange nivåforskjeller. Det har egentlig vært litt vanskelig å orientere seg her. Så når vi skulle dra til gamlebyen i dag, som bare er 5 km unna campingen, så var det bare å sette på GPS. Og den tar deg gjennom hele byen før du er fremme.😅

Vi parkerte i parkeringshus rett ved bymuren. Når vi så opp hvor den byen var, så var det ganske mange høydemeter opp til toppen der. Ble svett bare på tanken. Så viser det seg at det faktisk er rulletrapper opp til byen. Det var sikkert 8-10 stykker etter hverandre oppover. Helt fantastisk. Så da kom vi opp uten å være gjennomvåte.🤩👍🏻

Vi kom jo ganske sent til byen, så det var ikke så mye folk. Hvertfall ikke i det området vi kom opp i. Vi kom til plassen foran den store Domen og der var det samlet litt folk som tok bilder. Der møtte vi også to hyggelige nordmenn som var på telt tur i Italia. Akkurat i natt hadde de leid seg hotell fordi det var så varmt.

Det var en veldig fin by med mange gater og fine hus. Vi fikk ikke helt dreisen på den egentlig. Det var mange gater på kryss og tvers, så vi følte at vi gikk litt rundt i ring. Alle butikkene var stengt, bare restauranter og noen isbutikker var oppe. Det holdt for oss.😂

Vi gikk litt rundt å bare så oss omkring og knipset litt bilder. De folkene vi så var på vei i en eller annen retning hele tiden med bestemte skritt.😂

Siden alle butikkene var stengt så måtte vi jo vindus shoppe.😂😂😂

De største hvitløkene jeg har sett.😲

Her hadde de mye godt.

Galleri var det også her. Alle hestene er kanskje fordi det 2 ganger i året arrangeres hesteløp i byen her.

Vi var nesten på nippet til å dra hjem. Vi fant ikke ut av denne byen. Så ser jeg plutselig et trangt smug med et tårn i enden som så fint ut. Sola var i ferd med å gå ned, så da gikk vi for å se hva det var.🤩

Vi fikk jo nesten sjokk, for det var her alle restaurantene var og her alle menneskene var.😂😂

Her var det mange som satt på bakken og bare koste seg. Så da gjorde vi det også. Vet ikke hva det var, men den tiden vi satt her i det varme fine været, stemningen her med mye folk og så vakre omgivelser. Det var helt magisk.❤️❤️❤️🇮🇹🇮🇹🇮🇹

På en av restaurantene nær der vi satt hadde de storskjerm med kampen mellom Spania og Frankrike. Der var det god stemning hver gang det ble mål. Det var et skikkelig fint øyeblikk å sitte her for bare å nyte.❤️🤩🇮🇹

Til slutt måtte vi bare tenke på å reise tilbake hjem. Vi bor på en campingplass der man må inn en port. Den stenger kl 2200, så hvis vi vil ha bilen innenfor så må vi komme før det. Det er ikke noe problem å parkere utenfor heller, men vi skal reise videre i morgen, så da er det greit å ha den nær.

Ikke helt min smak.

Det var jo tross alt 1,5 time siden siste is.😂

Italiensk is er noe for seg selv, det er ikke til å komme fra.

Koselig🤩🇮🇹

Så gikk turen hjemover og vi rakk porten kl 2158.

Da rakk vi også 2. omgang av fotballkampen, og det var deilig å sitte ute å se den. Dette er nok den siste kvelden med en sånn varm sommerkveld på turen.🤩

Da skal vi bare sove litt, så er vår siste kveld i Italia over for denne gang. I morgen pakker vi sammen og setter nesa nordover.🙃

Én kommentar til “Dag 12, fridag og en liten utflukt til kvelds”