Dag 9, dro på tur til det fantastiske landskapet i Crete Senesi

I dag hadde vi feriefølelsen inne og somlet skikkelig til morgenen i dag. Trege til å stå opp og veldig lang og deilig frokost. Det er en liten matbutikk på campingen her som har ferskt brød og ferske croissanter hver dag. Farlig, hvertfall sist nevnte. Frank tok turen og kjøpte brød.🤩

De croissanten var bare noe av det beste jeg har smakt. Helt myke og ferske, nam.🤩🤩

Etter å ha tatt livet veldig med ro, dro vi ut på eventyr. Vi bor jo midt i en by, men vi skulle ikke langt utenfor byen før det var et helt annet landskap.🥰

Jeg hadde lest meg litt opp på ting vi kunne finne på, og denne veien med mye fint å se på var et av stedene. Denne veien er nok en turistvei, det var mange turister på veien som stoppet på akkurat de samme stedene som vi stoppet på. Det ble også litt bilder i fart.😂

Her i området var det mange cypress trær og alleer.🤩

Det var sånn det var, stopp i veikanten, ut å ta bilder og kjør videre.😂

På vei til utsiktspunkt. Eller Punto panoramico.👍🏻

Freia i farta❤️

Det var ganske fin utsikt fra disse utsiktspunktene som lå langs veien. Det var bare å ta bilder.📷📷📷

Veien gikk i svinger, oppover og nedover gjennom landskapet.

Dette var et fint sted. Her ser vi også byen Siena i bakgrunnen. Det er der vi holder til.

Mil etter mil kjørte vi i dette landskapet. Det var så vakkert.🥰

Langs veien lå det også noen små landsbyer. Vi stoppet ved en bitte liten by som het Asciano.

Det var ikke så stor by, men hvor var alle menneskene? Vi måtte parkere utenfor byens porter og der var det fullt med biler. Vi følte vi hadde hele byen for oss selv.

Ostefat med ost og brød laget i stein.🇮🇹

Folketomme gater.😎

Helt plutselig kom disse to ut fra en sidegate. Så fine de var.❤️

Da vi kom til torget, der fant vi alle menneskene. Der lå det flere restauranter, og det var jo lunsj tid, så her var de. Fant oss et bord i skyggen vi også.🤩👍🏻

Bestilte oss bruscetta. Det har vi spist i Italia før (Cinque Terre) og det var kjempe godt. Denne var jo god, men ikke det samme i det hele tatt.

Etter litt påfyll av mat så bar det ut på veien igjen.

Jeg følger en gruppe på Facebook som heter «vi som elsker Italia» Jeg hadde funnet et bilde på instagram som var av et fint sted. Jeg så at det måtte være i Italia og jeg trodde også det var i Toscana. Siden vi hadde planlagt ferie hit så spurte jeg i gruppen på Facebook om noen visste hvor dette stedet var. Og jeg fikk svar. Så neste stopp på ferden vår er dette stedet.😍

Her var det også flere folk som kom og skulle ta bilder. Det er jo et ganske vakkert sted, og det er sikkert vakkert i alle sesongens farger. Måtte bli en selfies her også så klart.🤩

Vi kjørte litt videre på måfå. Vi hadde sett på kartet at det var et utsiktspunkt til ikke langt borte. Ble et stopp her også. Det viste seg at det bare var en annen vinkel fra der vi nettopp hadde vært.

Vi så en liten by på en topp litt borte, så vi kjørte dit for å ta en titt. Det var ikke store greiene, så der kjørte vi bare gjennom. 🇮🇹

Lille huset på perærien😂

Så kjørte vi hjemover. Vi hadde kjørt noen mil så det ble en liten stubb å kjøre tilbake også.

Da vi kom hjem var det godt å slappe litt av i skyggen. Det hadde vært en dag ute i mye varm sol.☀️☀️☀️☀️

Det var veldig godt å sitte i skyggen. Det var også en liten bris, så det ble ikke så varmt. Litt ut på ettermiddagen gikk det an å bevege seg igjen,

Middag ble det også etter hvert.

Ja, sånn går nå dagen.😂😂😂😂

Vi har hatt en fin dag i Toscana, Italia. Koser oss og bare nyter. Får se hva vi finner på i morgen. Nye eventyr venter.😍🇮🇹

Én kommentar til “Dag 9, dro på tur til det fantastiske landskapet i Crete Senesi”