Dag 8, vi har kjørt fra Venezia til Siena, 32 mil

I dag var det igjen tid for en liten forflytning. Ikke så langt i dag. Vi var ganske tidlig (til oss å være) klare til å kjøre av gårde. Klokka hadde bare så vidt passert 0930.👍🏻

Vi har bodd på Camping Venezia Village. Her betalte vi 95 euro for 2 netter. Vet ikke helt hvorfor, men har ikke hatt så høye tanker om Italienske campingplasser. Her ble jeg veldig overrasket. Det var kjempe fint her. Stor fin resepsjon, med blide folk som tok oss i mot. Egen restaurant hvor du kunne spise i restauranten, eller take away. Her var det take away av til og med Aperol, hvis det var ønsket.😂👍🏻

Servicehuset var så delikat og rent at det var en fryd å være der. Den ligger 10 min. fra Venezia sentrum med buss rett utenfor. Helt ypperlig. Dette var en 9/10 campingplass. Får ikke full pott fordi wifi fungerte ikke.

Det gikk rett ut på motorvei og vi kjørte det hele veien. Ikke så mye bilder å ta, men noen ble det.

Vi kom raskt ut på landet.🤩

Ute ble det varmere og varmere jo lenger sør vi kom. Det merket vi også når vi hadde en bensinstopp og tissestopp for Freia. Når vi åpnet bildøren så slo varmen i mot oss.😅

Noen solsikkeåkre kjørte vi også forbi. De stod der så fine og smilte mot sola.

28 euro betalte vi for å kjøre på motorveien fra Venezia til Firenze. Her gikk det over på vanlig humpete dårlig vei, så der slapp vi å betale. Ble litt overrasket også over veistandarden fra Bologna til Firenze. Det så ut til å være ganske ny motorvei og vi kjørte gjennom mange tuneller, mange av dem veldig lange også. Her gikk milene unna.👍🏻

Siste biten etter motorvei gikk som sagt på humpete smal vei. Siena lå ganske kronglete til med mye svinger hit og dit og tilbake. Her blir det ikke lett å bli kjent tror jeg.😂

Vi var fremme kl 1330 og det var deilig å komme frem litt tidlig på dagen. Innsjekking gikk greit og her var det lett å finne plassen vi skulle stå på. Fikk bare forklaring på hvor vi skulle kjøre, for så å se etter plass med navnet vårt på. Det var nytt.🤩👍🏻

Her skal vi være i hele 5 dager. Det er nesten ny rekord for oss å være så lenge på et sted. Tanken bak det er at når vi har kjørt så langt, er det deilig å kunne «lande» litt noen dager før vi begynner på veien nordover igjen. Her skal vi bare ta livet med ro og kose oss. Dra å se på spennende steder og bare nyte tiden av å være i Italia.❤️

Her har vi fått oss en fin plass under mange trær som skygger for sola. Det er bra. Det var veldig varmt når vi kom frem i dag, så da var det bare opp med alle vinduer og vifte på. Det var ganske godt å sitte ute, for det var en liten trekk.

Vi hadde ikke så mye mat igjen, så når vi hadde slappet litt av i skyggen googlet vi frem en matbutikk og dro for å handle. Det var ikke så langt unna.

Vi spiste middag ute og det var bare kos. Etter maten gikk vi oss en runde på campingen for å orientere oss. Den er kjempe stor i flere etasjer. Vi bor nederst på bakkenivå, så er det flere etasjer i skråningen med flere campingtomter. Det er også mye teltplasser her og hytter man kan leie.

På toppen ved resepsjonen ligger det en restaurant/bar. Her gikk det fotball på tv. Tyskland-Spania i EM. Her var det liv, vi kom akkurat når Tyskland skåret 1-1, da var det liv i leieren der.😂😂😂

Det var også et fint område å gå tur med Freia., og det var en egen inngjerdet hundegård. Der var ikke Freia interessert i være i det hele tatt.😂😂😂

Resten av kvelden gikk med til bare å slappe av. Kjenne på feriefølelsen. I morgen skal vi utforske området her og bare kose oss.

Én kommentar til “Dag 8, vi har kjørt fra Venezia til Siena, 32 mil”

1. Kos dere masse på den fine plassen. Gleder meg masse til å følge med dere videre 🥰