Dag 5, en dag full av aktiviteter

I dag var planen fjelltur til Wendelstein. Vi har hørt det har regnet store deler av natten og når vi våknet så det ikke direkte lyst ut for en fjelltur hvor utsikt var hovedformålet. Vi forhastet oss ikke til frokost, for tenkte at det kanskje kunne bli litt bedre utover dagen.🤞🏻

Til slutt bestemte vi oss bare for å dra av gårde, så får det bli som det blir. Orker ikke la det været styre alt hele tiden. Det er nettopp derfor vi er her, det å dra til Wendelstein.

Det var ikke mer en 1 mil å kjøre, så ikke lange veien. Vi dro av gårde ved 1030 tiden. Vi så på alle fjelltoppene rundt her at det lå store tåkeskyer over dem.🤨

På vei dit ble det noen bilder. Dette eplet ligger akkurat i innkjøringen til campingplassen. Synes det var så fint, så måtte ta et bilde.😂

Det så ikke akkurat lovende ut. Vi hadde ikke trua.😎

Vi kjørte etter GPS og den tar jo som regel korteste vei. Vi havnet helt feil oppe i en fjellside og det så absolutt ikke ut som noen kjørevei. Vi fikk snudd og kom oss på rett vei til slutt. Vi skulle jo ta et fjelltog opp, men vi visste ikke noe om rutetider. Når vi kom frem så vi at neste tog skulle gå kl 1200. Da hadde vi litt under en time å vente.

Vi gikk oss en tur i mens og Freia fikk løpe fritt. Da koser hun seg. Kjøpte togbilletter også, så vi var sikret plass på neste avgang. Det kostet 45 euro pr. voksen tur/retur, og 5 euro for Freia. Det ble 1112 kr.

Fortsatt var fjelltoppene dekket av tykk tåke. Det var heller ikke så mange folk som jeg innbiller meg det ellers ville vært.

Det ble litt ventebilder mens vi ventet på at klokka skulle bli 12, og toget skulle gå.😄

Man kunne også gå opp hvis man ville, og kanskje var veldig sprek. Det var veldig bratt oppover der og vi hadde ikke rukket det på 5 timer tror jeg, så vi tok toget.😂👍🏻

Freia synes det var helt greit å ta toget. Veldig nysgjerrig på alt som skjedde ut av vinduet. Det ble knipset litt bilder på turen oppover og noen steder så det veldig lyst ut mtp. skyene.👍🏻

Dette var et stopp på veien oppover. Her kunne man gå av og gå resten opp. Eller sitte på toget til toppen og gå ned hit for å ta toget videre nedover. Det lå på 1200 m.o.h og gåtiden til toppen var beregnet til 2 timer og tre kvarter.

Togturen opp tok ca 30 minutter. Da vi kom til toppen og ut, så var det helt magisk. Det var nesten så det åpnet seg for oss. Skyene forsvant og vi kunne se litt utsikt. Det var jo enormt stas.🤩

Skyene kom og gikk ganske fort, så det var bare å knipse bilder i raskt tempo.📷📷

Dette er Tysklands høyestliggende kirke.

Her oppe ble det tatt veldig mange bilder. Det var også fint og mystisk med tåka som kom sigende like fort som den gikk igjen.🤩

Det blåste godt oppe på toppen og det var skikkelig kaldt.

Det var så fint der oppe. Vi var så glad for at vi valgte å dra, selv om vi ikke hadde trua på at vi ville se noe utsikt.

Det er en sti som fører helt opp til topp punktet, så vi begynte å gå oppover der. Det kom mer og mer tåke etter hvert, så vi valgte å snu. Selv om vi var nesten oppe. Det var kaldt og uvisst om vi ville se noe, så da snudde vi. Ble likevel noen bilder på vei opp og ned dit vi kom.

Stien til toppen snirklet seg oppover fjellskrenten.

Sikkert fin utsikt herfra.

Og helt plutselig så åpnet det seg. Det gikk så fort.

Fjellgeit😂😂

Det så nesten ut som maleri når tåka beveget seg raskt over fjellene.😍

Jeg holdt på å fryse i hjel. Det var så kaldt.🥶

Da vi kom ned fra oppstøtet vårt, så var vi så kalde. Da var det godt å komme inn å få en matbit.

Freia fikk også bli med inn på restaurant. Hun var blitt kald, så det var godt å ligge på jakka til pappa og hvile seg litt.🥰

Det var godt med litt mat i kroppen, selv om tysk mat ikke er min favoritt.😂😂

Når vi var ferdige med å spise og hatt en liten pause, og kom ut, så var det blitt mye bedre vær. Det var tilløp til blå himmel og litt sol også. Da måtte vi jo forte oss å knipse noen bilder i solskinn også.😂

Etter veldig mange bilder og ha vært der oppe i 3 timer fant vi ut at det var på tide å ta toget ned igjen. Vi rakk toget akkurat, ellers måtte vi ha ventet en time til.

Vi hadde hatt en strålende tur oppe på Wendelstein. Vi reiste hjem igjen, og der hadde vi fått nye naboer siden i dag morges. Resten av ettermiddagen tok vi det med ro i heimen. Det er jo morsomt å sitte å se på alle som kommer og skal rigge seg til. Vi har også pakket ned og gjort klar til avreise i morgen.👍🏻

Freia synes også det var greit å komme hjem. Koste seg med tørket kylling og fikk mat. Resten av kvelden sov hun meste parten av tiden. Det hadde jo vært full aktivitet i hele dag, så da var det litt søvn som måtte tas igjen.🥰

I morgen går turen videre til Venezia, Italia. Det er 49 lange mil å kjøre, så vi har tenkt å prøve å komme litt tidlig av gårde. Nå får vi se da, tida går veldig fort på morgenen. Kanskje vi får kjenne på litt sommervarme. Det har det ikke vært så mye av hittil på ferien.🤔😂